انواع وام مسکن

12 اسفند 1401
0 دیدگاه
وام مسکن

وام مسکن بانک مسکن بانک مسکن به عنوان اصلی‌ترین بانک در زمینه وام مسکن شناخته شده است و طرح‌های مختلفی برای وام مسکن دارد. اگر به دنبال گرفتن وام مسکن از بانک مسکن هستید، می‌توانید با مراجعه به سایت بانک مسکن، از میزان سود سپرده ها و اقساط این تسهیلات مطلع شوید. در ادامه به شرح، بررسی و تحلیل وام های بانک مسکن می‌پردازیم. انواع وام مسکن بانک مسکن امروزه با تسهیلات ارزشمندی که بانک مسکن در اختیار افراد قرار می‌دهد، امکان خرید برای همه به وجود آمده. اگر با کمی پس انداز عاقلانه و یاری بانک مسکن، شرایط گرفتن وام مسکن را بررسی کنید در آینده‌ای نه چندان دور صاحب خانه خواهید شد. نکته مهم در مورد وام مسکن، شناخت انواع وام های سیستم بانک مسکن است که امتیازات ویژه‌ای هم برای زوج های جوان و هم برای افرادی که مجرد و تک نفره هستند، دارد. در زیر انواع وام مسکن بانک مسکن را آورده‌ایم، البته دقت شود که میزان این وام که در زیر آمده است، سقف وام بانک مسکن برای ساکنین شهر تهران بوده و اگر به دنبال خرید آپارتمان در تهران هستید، این جدول مناسب شماست. البته این میزان در شهرهای مختلف متفاوت است و در همین مقاله به بررسی آن‌ها نیز می‌پردازیم. انواع وام مسکن بانک مسکن عبارتند از: وام بانک مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن جوانان (وام ۲۵۰ میلیون تومانی) وام بانک مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم (وام ۱۶۰ میلیون تومانی ویژه زوجین) وام بانک مسکن از محل اوراق (وام ۱۰۰ میلیون تومانی ویژه زوجین) وام بانک مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم (۸۰ میلیون تومانی) وام بانک مسکن از محل اوراق ممتاز (۶۰ میلیون تومان) وام بانک مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن (۲۰ میلیون تومان) وام بانک مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن (۱۲ میلیون تومان) ♦ اگه هنوز با انواع سند آشنایی نداری کلیک کن ♦ وام مسکن جوانان (وام ۲۵۰ میلیون تومانی) طبق گفته‌ی بانک مسکن، حساب پس انداز مسکن جوانان ماهیتا یکی از انواع حساب‌های سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت بوده، که دارنده حساب قادر می‌باشد با رعایت برنامه سپرده گذاری ارائه شده توسط بانک، در بلندمدت با شرایط خاص استثنائی از مزایا و تسهیلات ویژه حساب مذکور برخوردار گردد. شرایط وام مسکن جوانان سقف تسهیلات در وام مسکن جوانان در تهران ۲۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ (​کرج، مشهد، تبریز ، اصفهان ، کرمانشاه،اهواز، قم و شیراز) ۲۱۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۸۴ میلیون تومان می‌باشد. نرخ سود فروش اقساطی در این وام ۹ درصد بوده، و مدت بازپرداخت آن ۲۰ سال است. معمولا مدت انتظار برای دریافت این وام بین ۵ تا ۱۵ سال است. برای افرادی که در سال ۱۳۹۸ حساب جدیدی افتتاح می‌کنند، حداقل مبالغ واریزی ماهیانه در هر سال به شرح زیر است:

وام مسکن
وام مسکن یکم

شرایط وام مسکن ۱۴۰۱

افرادی که مایل هستند وام مسکن ۴۰۰ میلیونی را دریافت کنند، لازم است تا با شرایط دریافت این وام آشنا شوند. درصورتی که یکی از این شرایط را نداشته باشند، نمی‌توانند وام را دریافت کنند. وام مسکن ۱۴۰۱ برای افراد متاهل به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به اضافه ۸۰ میلیون جعاله در نظر گرفته شده است. مبلغ این وام برای مجردها نیز ۲۰۰ میلیون وام خرید مسکن به همراه ۸۰ میلیون جعاله است. متقاضیان دریافت وام باید شرایط زیر را دارا باشند:

سن متقاضیان دریافت وام باید بالای ۱۸ سال باشد.

افراد باید در تمام بانک‌ها هیچ گونه سابقه چک برگشتی نداشته باشند.

درآمد فرد متقاضی باید مطابق جدول اقساط وام مسکن ۱۴۰۱ باشد.

افراد متقاضی، از هیچگونه امکانات دولتی، جهت تهیه مسکن استفاده نکرده باشند.

وام مسکن با استفاده از اوراق مسکن

جهت دریافت وام مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز نیز، افراد متقاضی، می بایست از شرایط لازم مورد نیاز اخذ این تسهیلات مسکن، برخوردار باشند تا بتوانند این وام را از بانک مسکن، دریافت نمایند. از این رو، در ادامه، در خصوص شرایط دریافت وام مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز، برای متقاضیان، توضیحات لازم آورده شده است.

افراد متقاضی، جهت دریافت وام مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز، می بایست سابقه چک برگشتی و بدهی ثبت شده در سیستم های بانکی، نداشته باشند.

پرداخت تسهیلات مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز با حساب های صندوق پس‌انداز مسکن، پس انداز مسکن جوانان، تا میزان سقف های مقرر اوراق گواهی حق تقدم، ایرادی نخواهد داشت.

در صورت استفاده از ۵۰ درصد تسهیلات، از منابع بدون سپرده، نرخ سود آن مبلغ از تسهیلات، ۱۸ درصد، محاسبه می گردد و مدت زمان بازپرداخت آن مقدار، از تسهیلات مسکن زوجین، حداکثر، ۸ سال، می باشد.

لازم به ذکر است، جهت دریافت وام مسکن زوجین، از محل اوراق ممتاز، ۶ دانگ از واحد مسکونی مد نظر، می بایست به نام زوجین باشد.

انتقال مانده بدهی به بستگان نزدیک و همچنین، دیگر افراد، بدون پرداخت درصدی از مانده بدهی، امکان پذیر بوده و خریداران جدید نیز، می بایست زوجین باشند

همچنین، اگر در زمان انتقال مانده بدهی، خریدار جدید، زوجین نباشند، می بایست یکی از تسهیلات را تسویه نموده و یا تعویض وثیقه صورت گیرد.

جهت خرید اوراق نیز، می بایست افراد متقاضی، به شعبه بانک مسکن مد نظر خود و یا یکی از شعب کارگزاری رسمی فرابورس ایران، مراجعه نمایند.

 

مدارک لازم برای دریافت وام مسکن زوجین ۱۴۰۱

افرادی که قصد ثبت نام و دریافت وام مسکن زوجین ۱۴۰۱ را دارند، می بایست که ابتدا، مدارک لازم برای دریافت تسهیلات مسکن زوجین را آماده نمایند و سپس، درخواست خود را برای اخذ این وام، به بانک مسکن، ارائه کنند. لازم به ذکر است که مستاجران نیز، می توانند با داشتن مدارک لازم برای وام ودیعه مسکن مستاجران، برای دریافت وام اجاره مسکن، اقدام نمایند. از این رو، در ادامه، در خصوص مدارک لازم برای وام مسکن زوجین، توضیحات لازم آورده شده است.

 در صورتی که ملک، توسط وکیل، به فروش می رسد، ارائه اصل و کپی وکالتنامه وکیل، ارائه صفحات شناسنامه و کارت ملی موکل و ارائه شناسنامه و کارت ملی وکیل، الزامی است.

 ارائه اصل و کپی از سند ملک مورد نظر، با در نظر گرفتن این شرایط که از تاریخ صدور اولین پروانه ساخت آن که نشان دهنده تاریخ ساخت و قدمت ملک بوده، می بایست بیش از ۲۵ سال، نگذشته باشد و رعایت آیین ‌نامه ۲۸۰۰ و بقیه شرایط، همانند سایر تسهیلات مسکن را داشته باشد.

 ارائه کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت قانونی، برای آقایان، الزامی می باشد.

افرادی که قصد ثبت نام در طرح مسکن اولی ها را دارند، می بایست ابتدا، مدارک لازم برای ثبت نام در این طرح را در دسترس داشته باشند.

راهنمای ثبت نام وام مسکن زوجین

در حال حاضر، بانک مسکن، وام مسکن زوجین ۱۴۰۱ که هدف آن، تسهیل خرید و یا ساخت یک واحد مسکونی است را اعطا می کند. افرادی که شرایط دریافت و مدارک لازم جهت ثبت نام وام مسکن زوجین، در سال ۱۴۰۱ را دارند، می توانند، به صورت غیر حضوری برای ثبت نام وام مسکن زوجین، از طریق سایت loan.bank-maskan.ir، اقدام نمایند. همچنین، نحوه دریافت وام خرید مسکن نیز، به صورت غیر حضوری، امکان پذیر می باشد. از این رو، در ادامه، در رابطه با نحوه ثبت نام و دریافت وام مسکن زوجین، توضیحات لازم آورده شده است.

برای ثبت درخواست تسهیلات مسکن زوجین در بانک مسکن، ابتدا می بایست وارد سایت loan.bank-maskan.ir، شوید. سپس، گزینه درخواست جدید را انتخاب نمایید.

ارسال دیدگاه