معرفی جاذبه های دیدنی چمستان +عکس و لوکیشن دقیق

7 فروردین 1402
0 دیدگاه
دریاچه الیمالات 4685418541685

شهر چمستان در شمال ایران و در استان مازندران قرار دارد و به دلیل طبیعتی زیبا، جاذبه‌های دیدنی، هوای خنک و معتدل و فرهنگ مردمان دوست‌دار گردشگری، هر ساله مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. ازجمله دلایل علاقه افراد به این شهر میتوان با موارد زیر اشاره کرد:

  1. جاذبه‌های دیدنی چمستان: شهر چمستان دارای جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری است که به عنوان مقصدی برای گردشگران علاقه‌مند به طبیعت، تاریخ و فرهنگ بسیار جذاب است. جاذبه‌هایی نظیر دریاچه الیمالات، آب گرم لاویج، پارک جنگلی کشپل، جنگل واز، آبشار حرام او و…
  2. آب و هوا: شهر چمستان دارای آب و هوایی خنک و معتدل بوده که از اوایل بهار تا پایان پاییز، به عنوان مکانی مناسب برای تفریح و سفر بسیار جذاب میباشد. در فصل زمستان نیز، این شهر به دلیل برف و هوای سرد، برای دویدن، اسکی و سایر فعالیت‌های زمستانی جذاب است.
  3. مردمان: مردمان شهر چمستان، از مردمان مهربان، خوش‌رو، با اخلاق و دوست‌دار گردشگری هستند. بنابراین، گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، می‌توانند با استقبال خوب مردمان محلی روبرو شوند و از مهمان‌نوازی‌های آن‌ها لذت ببرند.

در ادامه به معرفی جاذبه های دیدنی چمستان میردازیم؛ چنانچه قصد سفر به این شهر پرآوازه را دارید این مطلب را از دست ندهید.

دریاچه الیمالات

به بخشی از زیبایی‌های طبیعی در شمال ایران سر می‌زنیم، دریاچه‌ای به نام الیمالات، با چشم‌اندازی خیره کننده و آرامش بخش. جایی که در سایه جنگل‌های پرآوازه و مناطق استوایی با شاخه‌های فراوان قرار دارد. به یمن وجود این جاذبه‌های بی‌نظیر، این دریاچه به عنوان یکی از نقاط دیدنی و محبوب در استان مازندران شناخته می‌شود.

برای رسیدن به این نقطه آرامش بخش، باید به سمت شمال دریای خزر حرکت کرد و در مسیر آن از شهر چمستان و روستای کارگرکلا عبور کنید و به دنبال شاخص‌های نشان دهنده مسیر دسترسی به دریاچه باشید. به محض قدم گذاشتن در این مسیر طبیعی، با چشم‌اندازی زیبا و دلنشین روبرو می‌شوید. مسیری پر از درختان و گیاهان بلند قامت، که زیبایی خاص خود را به هر سو می‌پاشانند.

. وقتی پارکینگ اتومبیل را به پشت سر می‌گذارید، باید پیاده‌روی پنج دقیقه‌ای را آغاز کنید و از بلندی به پایین حرکت کنید تا به محل دریاچه برسید. در این مسیر، پلی زیبا به چشم می‌خورد که به تنهایی باعث زیباتر شدن این محیط می‌شود. زیر پل، سدی قرار دارد که گاهی اوقات پرآب است و برای توریست‌ها چشم‌نوازی دارد.

برای دسترسی راحت و دقیق به آدرس دریاچه الیمالات روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

دریاچه الیمالات در حصار جنگل های پرتراکم
دریاچه الیمالات در حصار جنگل های پرتراکم

تفریحات و امکانات دریاچه الیمالات:

با تمام امکانات تفریحی که در این مکان فراهم شده، شما قادر به تجربه بهترین لحظات خود هستید. پیاده روی در طبیعت، پیک نیک در محیطی آرامش بخش، قایق سواری روی آب، دوچرخه سواری در مسیر هایی پر از زیبایی های طبیعی، عکاسی از طبیعت بکر این منطقه؛ همه و همه با همراهی تماشای طبیعتی زیبا و مسحور کننده ،مقدمات فراهم شدن تجربه یک سفر فوق العاده برای شماست

اما از امکانات رفاهی این دریاچه پرآوازه غافل نشویم؛ فروشگاه های مجهز، رستوران های لذیذ، پارکینگ بزرگ، آلاچیق های آماده و شهربازی کوچک، همه در انتظار شما هستند. ماهیگیری و قایق سواری، به یکی از برترین فعالیت های این منطقه تبدیل شده است که مجهز به تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای این فعالیت ها می باشد.

قایق سواری از تفریحات مهیج دریاچه بکر الیمالات
قایق سواری از تفریحات مهیج دریاچه بکر الیمالات

آب گرم لاویج

لاویج،از دیگر جاذبه های دیدنی چمستان، یکی از دهستان‌های جالب و دیدنی این شهر در شهرستان نور میباشد. مکانی که پای کوه‌های البرز، با طبیعتی خیره‌کننده و باشکوه، انرژی و سرزندگی را در دل ها به ارمغان می آورد. حصاری بلند از کوه‌های البرز، دورتادور این منطقه را فرا گرفته که در فصل بهار و تابستان، با پوشش درختان سرسبز و زیبایی بی‌نظیری را برای چشمان بازدیدکنندگان به نمایش میگذارد محلی مناسب برای خرید ویلا در شهر چمستان است. همچنین، با توجه به فراهم بودن امکانات و خدمات ضروری مانند برق، آب، گاز و اینترنت، زندگی در این منطقه بسیار راحت و امن است. بنابراین، اگر به دنبال خرید ویلا در منطقه‌ای آرام و دل‌نشین با طبیعتی دیدنی هستید، خرید یک ویلا در لاویج انتخاب خوبی خواهد بود.

در قسمت شرقی لاویج، در دل زمین، آب گرم معدنی حاوی آنیون‌های بی‌کربنات، سولفات و کاتیون‌های کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم و گوگرد فراوان با دمای طبیعی بیش از 35 درجه به علت شفا بخشی و درمان امراض پوستی و دردهای مفاصل، کمردرد و تمدد اعصاب، شهرتی شنیدنی یافته است. بیبنو، شفل و دیگر آب گرم های لاویج، امکانات بهداشتی نظیردوش های سرد و گرم، استخر ، رخت کن مستقل و وان را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهند.. همچنین در این منطقه یک مرکز تصفیه آب نیز وجود دارد که آب گرم این منطقه را برای استفاده بهینه تر، تصفیه می‌کند.

برای دسترسی راحت و دقیق به آدرس روستای لاویج روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

روستای لاویج پوشیده از مه،مکانی دنج برای سفری خاطره انگیز
روستای لاویج پوشیده از مه،مکانی دنج برای سفری خاطره انگیز

دسترسی به آب گرم لاویج:

لاویج، روستایی ییلاقی و زیبا، در ۱۸ کیلومتری جنوب چمستان، در قلب دره‌های سرسبز البرز واقع شده است که برای رسیدن به آن باید از مسیر آسفالتی در غرب چمستان استفاده کنید و پس از عبور از پارک جنگلی کشپل، به این مقصد میرسید. این جاذبه پرطرفدار در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرستان نور ،در انتظار دیدار شماست.

مسیر جنگلی روستای لاویج
مسیر جنگلی روستای لاویج

جنگل لاویج:

لاویج، این قطعه بهشتی، با جنگل‌هایی که در ارتفاعاتی تا ۲۵۰۰ متر از سطح دریا قرار دارند، میزبانی میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا را بر عهده دارد.

اما متأسفانه، بسیاری از گردشگران فقط به آب گرم معدنی و بیشه‌زارهای مجاور جاده‌ها توجه می‌کنند و از زیبایی‌های لاویج غافل میشوند. در حالی که سفر به جنگل‌های آن در هر فصل سال که نمای متفاوتی را به نمایش میگذارد، یک تجربه فوق‌العاده، پر از زیبایی و تحسین است.

ویو دل انگیزجنگل لاویج در آغوش مه غلیظ
ویو دل انگیز جنگل لاویج در آغوش مه غلیظ

پارک کشپل:

در دامنه‌های مازندران، پارکی سرسبز جاخوش کرده است. پارک جنگلی کشپل، با گونه‌های چندگانه از جنگل‌های توسکا، لرک، بلوط، افرا، ممرز و انجیلی، میزبان مسافرانی است که به دنبال پویایی و زیبایی طبیعت هستند.

پارکی که دل خود، رودخانه‌های شفافی را به آغوش گرفته و چشمه‌های زلالی را در دامنه‌هایش جاری کرده، تجربه‌ای آرام و شادی را به دل مسافران منتقل می‌کند.

برای دسترسی راحت و دقیق به آدرس پارک کشپل روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

پارک جنگلی کشپل پوشیده از برگ های خزان پاییزی
پارک جنگلی کشپل پوشیده از برگ های خزان پاییزی

امکانات جنگل کشپل

امروز برای یافتن آرامش و طبیعتی که دارایی ما هستند، به دنبال یک پناهگاه برای روح و روان خود هستیم. پارک جنگلی کشپل، مقصدی است که طبیعت بکر و خیره‌کننده‌اش را با امکانات بی‌نظیر و فراوان به ما عرضه می‌کند.

آنجا، فراتر از چشمه‌های آب معدنی و راه پلکانی برای پیاده‌روی، قهوه‌خانه سنتی، رستوران، سکوی چادر، فروشگاه مواد غذایی، نمازخانه و محیط بازی برای کودکان ، میتوان دریاچه ای یافت با امکان قایق سواری.

پارک جنگلی کشپل با دارا بودن زمین فوتبال و والیبال، پله‌های سنگی، سرویس بهداشتی و تلفن عمومی، زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا به سایر فعالیت‌های تفریحی نیز بپردازید.

جنگل واز:

جنگل واز که در جنوب چمستان قرار گرفته ، با گسترشی بیش از ۹ هزار هکتار،در سال ۱۳۸۰ به عنوان منطقه‌ی حفاظت شده معرفی شده است.

واز به دلیل آب و هوای مرطوب و سرد خود،با وجود رودخانه‌های فراوان که از جنگل‌های هیرکایی و مراتع ییلاقی سرچشمه میگیرند بعنوان یکی از نواحی کوهستانی اهمیت بالایی دارد.

این جاذبه دیدنی چمستان، نه تنها به دلیل زیبایی و مناظر طبیعی بی‌نظیرش، بلکه به خاطر حیات وحش فراوانی که در آن زندگی می‌کنند، از جاذبه‌های گردشگری برجسته‌ی چمستان است. از پلنگ، مرال، شوکا، خرس قهوه‌ای، سیاه گوش، کبک، تا شغال و گراز، همه در این ناحیه جای خود را دارند.

اگر به دنبال یک سفر طبیعی، آرامش‌بخش و پربار تجربیات هستید، واز را از دست ندهید.

برای دسترسی راحت و دقیق به آدرس جنگل واز روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

مسیر جنگل واز در حصار درختان پاییزی
مسیر جنگل واز در حصار درختان پاییزی

آبشار حرام او:

آبشار حرام او، این جواهر بی‌بدیل،از جاذبه های دیدنی چمستان در پوشش سبز و سرسبز استان مازندران پنهان شده است. طبیعت‌های زیبای این منطقه از این جواهر خیره‌کننده به‌عنوان یکی از برترین آثار آفرینش خداوندی شناخته‌شده‌اند.

این آبشار با ارتفاع 15 متری خود،به‌دلیل ساخت جاده‌ای در نزدیکی خود، با سنگ‌های تراشیده کوه و ارتفاع اضافی جاده، دوام و دیدنی خود را به‌چالش کشیده است.

گلسنگ‌ها و خزه‌های روی سنگ‌های اطراف آبشار، به همراه دهانه باریک آبشار، تصویری شاعرانه، زیبا و دلنشین را در دل همگان به‌وجود می‌آورد.

اهالی محل و روستاییان اطراف این آبشار را به عنوان یک آب درمانی و آشامیدنی معرفی کرده‌اند، هر قطره آب، خواصی مفید برای بدن و روح ما دارد و برای بسیاری از بیماری‌ها، یک درمان سنتی محسوب می‌شود.

ریشه نام این آبشار نیز به زبان طبری بازمیگردد که در آن “او” به معنای آب و “حرام” به معنای مقدس است.

برای دسترسی راحت و دقیق به آدرس آبشار حرام او روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

جریان آب جاری لا به لای صخره های خزه پوش آبشار حرام او
جریان آب جاری لا به لای صخره های خزه پوش آبشار حرام او

 

نکته آخر

این شهر با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی زیبا مانند جنگل‌های بلوط، رودخانه‌های زیبا و کوهستان‌هایی با مناظر دل‌فریب، گردشگران زیادی را به خود جذب کرده و فرصت‌هایی برای خرید ویلا و آپارتمان نیز برای خریداران مهیا کرده است

خرید ویلا در شهر چمستان، یکی از گزینه‌هایی است که معمولاً توسط افرادی انتخاب می‌شود که به دنبال استراحت و آرامش هستند. ویلایی با معماری زیبا و چشم انداز بی‌نظیر به کوهستان‌های اطراف می‌تواند یک جایگاه مناسب برای تفریح و استراحت باشد.

اما اگر به دنبال خرید یک آپارتمان در شهر چمستان هستید، می‌توانید به دنبال یک واحد مسکونی در شهرک‌هایی چمستان بگردید. این شهرک‌ها به دلیل داشتن خدمات متنوع و تعداد زیاد واحدهای مسکونی، به مقصد خریداران و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند تبدیل شده‌اند.

ارسال دیدگاه