معرفی 4 جاذبه پرآوازه سرخرود + عکس و آدرس

11 فروردین 1402
0 دیدگاه
دریای سرخرود 465463541635

شهر سرخرود، با آب و هوایی مطلوب، طبیعتی بکر و زیبا و جاذبه‌های گردشگری فراوان در دامنه‌های کوه‌های البرز شمالی و در استان مازندران  ، از مقاصد گردشگری محبوب ایران به شمار می‌رود.

در این شهر زیبا، با تنوع طبیعی غنی و چشمگیر، کوهستان‌های پوشیده از جنگل‌های سرسبز، دریاچه‌های زیبا، چشمه‌های فراوان و دشت‌های سرسبز و مرتعش همه به خودی خود دیدنی هستند. بوم گردی، پیاده روی، کوهنوردی و شکار از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توان در این شهر زیبا انجام داد.

به طور خلاصه، شهر سرخرود با پوشش گیاهی فراوان، طبیعت بکر و دیدنی‌های فراوان، یکی از مقاصد گردشگری محبوب و دوست‌داشتنی در ایران است که هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. در ادامه با برخی از جاذبه های گردشگری این شهر پرآوازه آشنا میشویم:

شهر توریستی سرخرود آماده حضور مسافران
شهر توریستی سرخرود آماده حضور مسافران

ساحل سرخرود

از جاذبه های دیدنی سرخرود، ساحل سرخرود در منطقه‌ی زیبایی‌های فراوان و روح‌افزایی ابدی، با چشم‌اندازهایی متفاوت و فوق‌العاده و مساحتی حدود ۵ کیلومتر، گردشگران بسیاری را جذب خود کرده و به عنوان یکی از جاذبه‌های برجسته توریستی این منطقه شناخته شده است. اما اینجا به تنهایی به اینها محدود نمی‌شود، فعالیت صید و پرورش ماهیان نیز از دیگر دیدنی‌های این منطقه است. بنابراین، سرخرود با داشتن چنین جاذبه‌هایی جزء بهترین مقاصد گردشگری شمال کشور است. اگر شما هم به دنبال تفریحی شاد و خاطره‌ای ناب هستید، خرید ویلا در سرخرود  زیبا و دلنشین، می‌تواند انتخابی عالی باشد. بنابراین، ساحل سرخرود هر ساله، علاوه بر پذیرایی از تعداد زیادی از گردشگران، برای خریداران و سرمایه‌گذارانی که به دنبال خرید ویلا هستند، نیز آماده و منتظر است.

از دیگر تفریحات ساحل سرخرود میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  • امکان شنا برای علاقه مندان به شنا
  • ورزش های آبی نظیر جت اسکی، پاراسل، شاتل سواری، فلای بورد
  • ورزش های ساحلی چون فوتبال ساحل، والیبال، بدمینتون و …
  • قایق سواری
  • رستوران ها و کافی شاپ های اطراف ساحل
  • فروشگاه های مجهز به تجهیزات آب بازی

برای دسترسی به آدرس دقیق ساحل تماشایی سرخرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

غروب تماشایی ساحل سرخرود
غروب تماشایی ساحل سرخرود

پیست اسکیت سرخرود

پیست اسکیت سرخرود، یکی از بهترین پیست‌های اسکیت در منطقه شمال کشور از جاذبه های دیدنی سرخرود در جاده محمودآباد، خیابان شهدا و نرسیده به شهدای ۱۸ و در نزدیکی مراکز تفریحی و خدماتی از جمله مجتمع شهید شهریاری، جایگاه سوخت سرخرود  قرار دارد.

این پیست اسکیت، به همراه امکانات رفاهی نظیر کافه و پارکینگ وسیع، از مزایایی برخوردار است که آن را به یکی از مراکز ورزشی برتر در منطقه تبدیل کرده است. همچنین، این مجموعه با بهره‌گیری از مربیان باتجربه و حرفه‌ای، که به استانداردهای روز دنیا پایبند هستند، ورزشکاران را در اسکیت سواری تربیت می‌کند.

با وجود اینکه این پیست اسکیت، به عنوان یکی از بهترین پیست‌های اسکیت منطقه شمال شناخته شده است، اما افرادی که تا به حال اسکی سواری را تجربه نکرده‌اند، نیز به آن جذب می‌شوند. در اینجا، تجهیزات لازم برای اسکیت سواری نیز در دسترس قرار دارد، به گونه‌ای که می‌توانید به راحتی این تجربه را به دست آورید.

برای دسترسی به آدرس دقیق پیست اسکیت سرخرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

نمایی از پیست اسکیت سرخرود
نمایی از پیست اسکیت سرخرود

تالاب سرخرود

با وجود تنوع بی نظیر تالاب های مختلف در سراسر جهان، این مناطق با ویژگی های خاص و منحصر به فرد، همواره به عنوان نقاط جذاب گردشگری شناخته شده اند. در این میان، ایران با داشتن تعداد زیادی از تالاب های متنوع و خیره کننده، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در جهان به شمار می رود. از جمله تالاب هایی که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، تالاب سرخرود در استان مازندران قرار دارد. همچنین، با وجود اینکه  امکاناتی مانند خرید آپارتمان در سرخرود موجود است، اما طبیعت زیبای تالاب سرخرود می تواند از هرگونه تجربه گردشگری دیگری بیشتر لذت بخش باشد.

تالاب سرخرود که با نام‌های مختلفی همچون تالاب فریدون کنار، تالاب محمودآباد و تالاب شیرا شناخته میشوند در توابع محمودآباد، در فاصله کمی از دریای خزر واقع شده است.

برای علاقمندان به پرندگان، این تالاب به عنوان بهترین زیستگاه و پناهگاه برای پرندگان مهاجر کمیاب شناخته می‌شود.

گونه های جانوری و گیاهی تالاب سرخرود

تالاب سرخرود از دیگر جاذبه های دیدنی سرخرود به عنوان بهترین زیستگاه و پناهگاه برای پرندگان مهاجر کمیاب شناخته می‌شود ، میزبان پرندگان مهاجر است که شامل اردک‌های وحشی، عقاب دریایی، گونه های پرستو، قوهای فریادکش، غاز،  کوچک و حتی یک گونه نادر از پرندگان یعنی تک درنای سیبری و قوهای فنلاندی می‌شود.

این پرندگان مهاجر به دلیل وجود محیط مناسب زندگی و آب و هوای این منطقه که گرم تر از سیبری میباشد و همچنین تغذیه در تالاب سرخرود این منطقه را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند.

حضور پرندگان مهاجر در تالاب سرخرود
حضور پرندگان مهاجر در تالاب سرخرود

امکانات و تفریحات تالاب سرخرود

تالاب سرخرود در محمودآباد، استان مازندران، از جمله مقاصد گردشگری زیبا و جذاب در ایران محسوب می‌شود. این تالاب با پوشش گیاهی فراوان و جنگل‌های اطرافش، امکانات گردشگری متنوعی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

امکانات گردشگری در تالاب سرخرود شامل قایق سواری، کایاک، جت اسکی، اسب سواری کنار ساحل، بادبان‌بازی، بازی‌های آبی و مجموعه‌های ورزشی مانند فوتبال و والیبال نیز می‌شود. همچنین، برای علاقه‌مندان به ماهیگیری، این تالاب یکی از بهترین مقاصد در منطقه است.

همچنین در اطراف تالاب سرخرود، مسیرهای پیاده‌روی و ترکیبی از مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نیز وجود دارد که برای بازدید از مناظر طبیعی و نزدیک شدن به حیات وحش منطقه بسیار مناسب است. در این مسیرها می‌توان از چشم انداز بکر و زیبایی های طبیعی لذت برد.

اما امکانات تفریحی و گردشگری، تنها بخشی از خدماتی هستند که در تالاب سرخرود در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد. استفاده از امکانات اقامتی نیز از دیگر خدماتی است که در تالاب سرخرود می‌توان مشاهده کرد. این امکانات شامل ویلایی‌ها و هتل‌هایی با تمامی امکانات رفاهی از جمله رستوران‌ها، استخرها و سوناها نیز در دسترس بازدیدکنندگان هستند

بهترین زمان سفر به تالاب سرخرود

فصل های پاییز و زمستان، با شاهکارهای طبیعی تالاب سرخرود که به صورت تغییرات رنگی درختان و دریاچه به چشم می‌خورند و مهاجرت پرندگان میهمان تالاب سرخرود شما را به یک سفر طبیعی شگفت‌انگیز دعوت می‌کنند

پاییز با برگ‌های زرد و نارنجی درختان و ترکیب آن با آبی دریاچه، یک تصویر زیبایی ایجاد می‌کند. همچنین، در زمستان، برف‌های سفید و بی‌نظیر، به منظره تالابی جادویی بیشتر زیبایی می‌بخشد. این فصل‌ها، همچنین به دلیل مهاجرت پرندگان، فرصت خوبی را برای دیدن پرندگان مهاجر ارائه می‌دهند.

اما زیبایی این تالاب فقط به پاییز و زمستان ختم نمیشود؛در فصل بهار، با آغاز  رویش تعدادی از گیاهان آبی و سبزه‌های جدید، تالاب به زیبایی خاص خود می‌افزاید و برای دیدن گلهای آبی و سفید نوبران و علف‌های آبی تالاب، این فصل انتخاب خوبی است. همچنین با توجه به میزان بارش در این فصل، حجم آب تالاب افزایش می‌یابد و به این ترتیب می‌توانید بیشترین مقدار زیبایی را از این منطقه تجربه کنید.

برای دسترسی به آدرس دقیق تالاب سرخرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

میزبانی تالاب سرخرود از پرندگان مهاجر
میزبانی تالاب سرخرود از پرندگان مهاجر

تپه های باستانی سرخرود

بر اساس تحقیقات کاوشگران تپه های باستانی و تاریخی در نزدیکی سرخرود، با نام قلاع کتی، با قدمتی2 هزارساله از دوران ساسانیان باقی مانده اند و در دوران حکومت اشکانیان نیز به کاربردهای نظامی می‌رسیدند. در قلعه ماهان، نوشته هایی که مربوط به آن دوران هستند، کشف شده است. این تپه ها به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های تاریخی در منطقه محمودآباد استان مازندران شناخته می‌شوند.

تپه قلاع کتی، یک قلعه نظامی بود که به منظور مرزبانی در نظر گرفته شده بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از این تپه‌ها تنها به دوران ساسانیان و اشکانیان محدود نبوده و در دوران قاجار نیز از آن‌ها استفاده شده است.

یکی از جاذبه های دیدنی سرخرود در جنوب شهرستان سرخرود، تپه های باستانی بسیار جذابی با مساحتی بیش از ۳ هزار متر مربع واقع شده‌اند که فاصله آن‌ها با دریایی به شدت جذاب و دلنشین کمتر از ۴ کیلومتر است. این تپه ها از جاذبه های دیدنی شمال کشور در تمام فصول سال برخوردار بوده و در سال ۱۳۹۰ به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند. برای امتحان تجربه ای جدید، به محمودآباد سر بزنید و این تپه های باستانی را در دیدنی های خود قرار دهید.

برای دسترسی به آدرس دقیق تپه های باستانی سرخرود روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

تپه های باستانی به جای مانده از دوران ساسانی
تپه های باستانی به جای مانده از دوران ساسانی

ارسال دیدگاه